Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yasevimliığı toplum içre değeri olan , yetenek, şekil ve özge davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tüyönetmen.

Terbiye, önceden saptanmış esaslara nazaran insanoğluın davranışlarında belli gelişmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Terbiye; ferdin davranışlarındaki evetşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğişme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanılamamı gestaltlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:

“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin lakinçlarına tatminkâr ) bileğişme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu tanıma nazaran;

· Terbiye bir süreçtir.

· Terbiye sürecinde, ferdin davranışlarının mergup yönde bileğiştirilmesi lakinçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğişme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Terbiye sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç taban öğesi vardır.

1. Lakinç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Terbiye lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı tekmil kültürler muhtevain bire birdır. Lakinçların içeriği ve öğrenme muhtevain kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre nazaran bileğişebilir, lakin sürecin doğkakımı bileğişmez.

Terbiye kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birsonsuz filozof ve terbiyeci, eğitimin ne başüstüneğuna konusunda farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin onaylama edilen standart tanılamamı şudur: Terbiye, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğişikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içre eğitime konusunda bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğişikliği” ve “süreç” kabilinden kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.

Terbiye, in muhtevain ömür boyu devam fail bir süreçtir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere tatminkâr olabileceği kabilinden istenmedik yönde bile gelişebilir. Terbiye sürecinin işletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kabilinden gelişigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal yetişek, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal yetişek denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, yetişek merkezleri kabilinden mekânlarda verilen yetişek formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan yetişek ise informal eğitidir. Doğrusu yetişek sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Terbiye Türleri
Terbiye türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek olgunlaşmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda evet da kurumlarda belli bir tasar ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci idari bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal yetişek ise otomatik gelişen hesapsız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki duygusal bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.

Terbiye Sistemi
Terbiye, bir düzenek olarak ele alındığında ise yetişek sisteminin üç taban ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Memba; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziki unsurlardır. Süreç; ekol içre meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, yetki, test özetları kabilinden mergup davranış bileğişiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.