SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki konsept. Ancak bu iki konsept mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri derunin ciddi olan bu iki konsept, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş on elan harisalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması derunin meydana getirilen çhileışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş enseışı nöbetlemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini fazlalıkrmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da bayağı önemlidir. Hassaten SEM çhileışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çhileışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çhileışmalardır. SEM makul bir bütçe derunin maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları makul anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde eylemek derunin meydana getirilen çhileışmalardır. Gelin, bu içinlaştırmayı beş on elan harisalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Kısaca SEO derunin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi derunin yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama konseptı arasındaki bir başka önemli nüans da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları evetğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çhileışmalarında bu pozisyon farklıdır. SEO çhileışmaları elan tabii icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir gidiş geliş dürüstışı esenlar.
Bu iki konsept, derunerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çhileışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise maksat elan ticari evetğu derunin derunerikler SEO çhileışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu ummak bileğildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Sadece iki konsept arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan düzgün ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.