Logo nedir? Söz medlulı olarak ana katlığı dilimizde amblem olan, bir teamülin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, medlulını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak teamülletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı teamüli sembolize edebileceği kadar, markanın kendi medlulı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara sahip mümkün.
Sorusu sorulduğunda söz medlulının haricinde, birkötü logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan insan veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı oldukça önemlidir. Vesair taraftan logo tasarım çdüzenışmasını yapacak insan veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çdüzenışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, teamülletmenizin ve bundan ahir çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çdüzenışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değteamültirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş düzlükı ile faaliyette kâin şirketler karınin daha çok yeğleme edilebilir. Tek bir sektörde canlılık gösteren teamülletmelerin umumiyetle logoları bölümü simgeleme değer. Ama ansızın lüks bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda afişlemek imkansızdır.
Logo ne teamüle yarar?
İşletmeler karınin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çıkma halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan düpedüz bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple teamülletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza stabil adımlarla devam edebilmek namına “logo tasarım” çdüzenışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) rapor değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir çehrete teşhisnmasını sağlayan teamülaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, kolaylık anlaşılır, kanalırlanması kolaylık, olanaklı evetğunca azca skorda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çbedel baskı ve bölge tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok heybetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı şirket evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya heybetli mazarrat verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine muvafık olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstıesna gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin birlikte akılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da şirket karınin logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı medlul hizmetında bu selen çok önemlidir.